Wednesday, 21 December 2011 14:36 Eleven Media Group | |
ရန္ကုန္တုိင္းမ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၇) အမႇတ္(၄၉) တြင္ ေဖာ္ျပထားမႈကုိ ေတြ႔ရစဥ္
ရန္ကုန္တြင္ ခံုးေက်ာ္တံတားႀကီးေလးစင္းကို အဆင့္ႏႇစ္ဆင့္ခြဲျခား၍ ေလးလအတြင္း အၿပီးေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းခံုးေက်ာ္ တံတားႀကီးမ်ားတြင္ ျဖတ္သန္းခ ေကာက္ခံမည္ဆိုသည္မႇာ လံုး၀မဟုတ္မႇန္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေကာ္မရႇင္ ဥကၠ႒၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းကေျပာသည္ဟူ၍ ယခုတစ္ပတ္ထုတ္ ရန္ကုန္တုိင္းမ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၇)၊ အမႇတ္(၄၉)တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထုိ႔အျပင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား သံုးစြဲခႏႈန္းထားကို ႏႇစ္ဆထိ တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံသြားမည္မဟုတ္ေၾကာင္း အမႇတ္(၂) လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္စိုးက ျပည္တြင္းမီဒီယာမ်ားႏႇင့္ ေတြ႕ဆံုစဥ္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားလိုက္ေၾကာင္း အဆိုပါ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေဆာက္လုပ္မည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားထဲမႇ ခံုးေက်ာ္တံတားႏႇစ္ခုအား B.O.T စနစ္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေကာ္မရႇင္ ဥကၠ႒၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းက ႏို၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔၌ ေနျပည္ေတာ္တြင္ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ မီဒီယာမ်ားႏႇင့္ေတြ႔ဆံုပြဲတြင္ ေျပာၾကားထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ''လႇည္းတန္းခံုးေက်ာ္အတြက္ ကေမၻာဇဘဏ္က ေငြေခ်းယူၿပီးလုပ္မယ္။ တာေမြ ငါးလမ္းဆံုအတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စက္မႈဘဏ္က ေခ်းယူၿပီးလုပ္မယ္။ ေရႊဂံုတိုင္နဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆံု ခံုးေက်ာ္ေတြအတြက္ကေတာ့ တာ၀န္ယူမယ့္ကုမၸဏီက အရင္းစိုက္ထုတ္လုပ္မယ္။ BOT စနစ္နဲ႔ လုပ္သြားမႇာပါ'' ဟု ျမန္မာ ႏိုင္ငံရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေကာ္မရႇင္ ဥကၠ႒၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္း၏ ႏို၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔က ေျပာၾကားခ်က္ကို Biweekly Eleven Journal တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထို့ျပင္ ႏို၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ ေန့မီဒီယာေတြ႕ဆံုပြဲအၿပီး ေနာက္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ အပတ္စဥ္ထုတ္ သတင္းဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေရႊဂံုတိုင္ႏႇင့္ ဘုရင့္ေနာင္ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ မ်ား၏ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ (Build, Ope-rating, Transfer- BOT) စနစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ ![]()
(၁) 7Day News ဂ်ာနယ္၊ (၂) Popular News ဂ်ာနယ္ႏႇင့္ (၃) ျမန္မာတိုင္း(မ္) ဂ်ာနယ္တို႔တြင္ ေဖာ္ျပထားမႈကုိ ေတြ႔ရစဥ္
''ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ တရား၀င္ရရႇိတဲ့ သတင္းကိုေရးတာပါ။ လွ်ပ္စစ္မီတာခ တိုးမယ္ဆိုတာလည္း ဒု၀န္ႀကီးကိုယ္တိုင္ေျပာတာ ျဖစ္သလို ခံုးေက်ာ္တံတား BOT စနစ္ က်င့္သံုးမယ္ဆိုတာလည္း MIC ဥကၠ႒ကိုယ္တုိင္ သတင္းစာရႇင္းလင္းပြဲမႇာ ေျပာခဲ့တာပါပဲ။ BOT ဆိုတာ နားလည္တာက ေဆာက္ၿပီး ေငြျပန္ေကာက္တာ။ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္တာကိုလည္း စတုတၴမ႑ိဳင္ တစ္ခုဆိုတာနဲ႔အညီ ေထာက္ျပခဲ့တာပဲျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ မဟုတ္မမႇန္ သတင္း မဟုတ္ပါဘူး။ အခု ရန္ကုန္တိုင္းမ္မႇာ မီတာခႏႇစ္ဆတိုးျမႇင့္မယ္ဆိုတာ မဟုတ္မမႇန္ဆိုၿပီး ျငင္းထားတယ္လို႔ ဆိုထားတယ္။ ျပည္သူအတြက္ အ က်ဳိးမရႇိဘူးဆိုလည္း ျပင္လိုက္႐ုံပဲရႇိတာေပါ့။ အခု ျမန္မာႏိုင္ငံစီးပြားေရး အေျခအေနကေတာ့ အားရစရာ မရႇိေသးဘူး။ လာဘ္ေပး၊ လာဘ္ယူက ထူေျပာေနတုန္း ရႇိေသးတယ္။ လူထုရဲ႕စီးပြားေရးအေျခအေန၊ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္တက္မလာေသးဘူး။ လူေတြ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိမလာေသးဘူး။ အရင္တုန္းက စီးပြားေရးကို လက္၀ါးႀကီးအုပ္ခဲ့တာ လုပ္ငန္းရႇင္ႀကီး ေလး၊ ငါးေယာက္။ အခု ေလး၊ ငါးေယာက္ေနရာမႇာ ဗမာတိုင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရႇင္ႀကီးႏႇစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္ ေလာက္ကို ဖယ္ထုတ္ၿပီး က်န္တဲ့တိုင္းရင္းသားလုပ္ငန္းရႇင္ အမည္ခံ ၁၄၊ ၁၅ ေယာက္က အခု လက္၀ါးႀကီးအုပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတယ္လို႔ လူအမ်ားစုျမင္ေနၾကၿပီ။ လုပ္ငန္းေတြအားလံုး သူတို႔ခ်ည္းပဲရေနတာ။ တခ်ဳိ႕ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံဖို႔ေပးတဲ့ဟာေတြမႇာလည္း မီဒီယာကို တရား၀င္ Transparency ရႇိရႇိ ေပးထားတာမ်ဳိးေတြ မရႇိဘူး။ အခု အစုိးရသစ္လက္ထက္မႇာ ဘယ္စက္႐ံုေတြ၊ ဘယ္ေျမကြက္ေတြကုိ ဘယ္လို ေရာင္းခ်ငႇားရမ္းတယ္၊ ဘယ္ႏႈန္းနဲ႔ဆိုတာ မသိရသလို ႀကိဳတင္ေၾကညာတာမ်ဳိးလည္း မရႇိဘူး။ ဘယ္စက္႐ံု ဘယ္သူရသြားတယ္ဆိုတာလည္း ေနာက္ဆံုးစက္႐ံုဖြင့္မႇ သိရတာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ အရင္အစုိးရနဲ႔ အခုအစုိးရက မတူဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ အစုိးရ ပီပီသသ Transparency ရႇိတာမ်ဳိး ျမင္ခ်င္ပါတယ္။ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူရႇိရင္ တိုင္ၾကားႏုိင္သည္ဆိုတာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ မလံုေလာက္ပါဘူး။ လက္ေတြ႔က်က် သတင္းထုတ္ျပန္တာမ်ဳိး ျဖစ္ေစခ်င္ ပါတယ္။ သတင္းစာရႇင္းလင္းပြဲလုပ္မႇ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးမႇာ ျပည္သူလူထုက စီးပြားေရးအေပၚမႇာ ယံုၾကည္မႈမရႇိဘူးလို ျဖစ္ေနတယ္။ အခုထက္ထိ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သူတို့ေငြေတြ အားလံုးကို ေငြရလြယ္တဲ့ အိမ္၊ ျခံ၊ ေျမ၊ ကားေတြမႇာပဲ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံတယ္။ ေရရႇည္ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေတြက အခုထက္ထိ အားနည္းေနတုန္းပါပဲ။ ႏိုင္ငံျခားက ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေတြကလည္း အခုထက္ထိ မ၀င္ေသးဘူး။ လာဘ္ေပး၊ လာဘ္ယူႏႈန္းထားကို မေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ ရင္ေတာ့ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံတဲ့သူေတြ ေတာ္ေတာ္ အခက္အခဲေတြ႔လိမ့္မယ္။ အခုလည္း ႏိုင္ငံတကာပြဲစားေတြ ျပည္တြင္းက သက္ဆိုင္ရာကိုပိုင္တဲ့ ပြဲစားေတြခ်ည္းပဲ၊ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈမႇာ ေျခ႐ႈပ္ေနတယ္။ ပထမဆံုး ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံဖို႔ လာတဲ့သူေတြနဲ႔တင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ နာမည္ပ်က္သြားလိမ့္မယ္။ တိုင္း ျပည္ရဲ႕ေရရႇည္အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ စတုတၴမ႑ိဳင္အေနနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေထာက္ျပေနတာကို အေလးအနက္ထား စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္ေကာင္းဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုး ၀ိုင္းလုပ္ၾကဖို႔လိုပါတယ္''ဟု Eleven Media Group ၏ CEO ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ေအာင္က ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
''ဒီလို သတင္းစာရႇင္းလင္းပြဲေတြ မဖိတ္တာမ်ဳိးကအစ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေပၚ မျမင္ႏုိင္တဲ့ ဖိအားေတြေပးတာ မသင့္ေတာ္ဘူးလို႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမင္တယ္။ လူကြၽံေဘာဖမ္းကစားတာကို မႀကိဳက္ဘူး''ဟု Eleven Media Group ၏ CEO ေဒါက္တာ သန္းထြဋ္ေအာင္ကေျပာၾကားခဲ့သည္။ ထပ္မံသိရႇိရေသာ သတင္းမ်ားအရ ေရႊဂံုတိုင္ႏႇင့္ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆံုတို႔တြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကုိ FMI ကုမၸဏီႏႇင့္ လႇည္းတန္း လမ္းဆံု ခံုးေက်ာ္တံတားကုိ ေရႊေတာင္ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီတို႔က တည္ေဆာက္ခြင့္ရရႇိခဲ့ေၾကာင္း သိရႇိရသည္။ |
Sunday, January 29, 2012
ခံုးေက်ာ္တံတားျဖတ္သန္းခ ေကာက္ခံမည္ဆိုသည္မႇာ မဟုတ္မႇန္ေၾကာင္းႏႇင့္ မီတာခ ႏႇစ္ဆတိုးျမႇင့္မည္မႇာ မဟုတ္မႇန္ေၾကာင္း သတင္းမ်ား ရန္ကုန္တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Comments
ေတာ္ၾကာ.....ၿခံထဲက အမိႈက္ပံုမွာ ေရသန္႔ဗူးရယ္...ဓါတ္ခဲေဟာင္းရယ္...မီးျခစ္ဆံယမ္းရယ္ ေတြ႔လို႔....လက္လုပ္ဗံုးေတြ႔တယ္ဆိုၿပီးေထာင္ဒဏ္ ၂၀ ႏွစ္ေလာက္ မိသြားအံုးမယ္ဗ်..
ဒီအစိုးရ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာေနတာ......
အစိုးရသက္ ၁ ႏွစ္ေလာက္နဲ႔ ဘယ္ခရီးကို သြားေနတာ
ဆိုတာ စာဖတ္သူေတြ သိကုန္ဘီဗ်ာ...
ေျပာခိုင္းရင္ဒီလိုေျပာလိုက္ ဟိုဟာဆိုဟိုဟာေျပာလိုက္နဲ့ မေကာင္းတဲ့မိန္းမေတာင္သူတို့ေလာက္အေျပာင္းအလဲျမန္မွာမဟုတ္ဘူး ေကာင္းေအာင္ေထာက္ျပရင္လည္းလက္မခံတဲ့အျပင္ဖိနွိပ္ေသးတယ္ေတာ္ေတာ္ေတာ့ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္ေနျပီ
ဟို Singapore ကိုအမွီမလိုက္ခင္...ျမိဳ့ထဲမွာ ပလက္ေဖာင္းေတြန့ဲ ျမိဳ့သစ္မွာေျမၾကီးလမ္းေတြကို ကြန္ကရစ္ အရင္ခင္းေပးပါလား။
လာဘ္ယူတာမကင္းေသးဘူးတဲ႔..
ၾကားဘူးတာေလးပါ...ဘယ္အဆင္႔ေအာက္ဆုိ လာဘ္ယူတယ္..
ဘယ္အဆင္႔အထက္ဆုိ...(အေတြ႔အၾကဳံရွိသူတုိင္းသၾကပါလိမ္႔မည္)...ဘာျပဳတယ္ဆုိလား?
အခုတေလာၾကားေနရတယ္ ကုမၸဏီကိစၥေတြ...
ျပိဳင္စရာမလုိ...အပုိင္ပါအကုိ တဲ႔...
(အသံေတြ နားဆြင္႔ လုိက္မိလုိ႔ေပါ့..)
သူတုိ႔ေခတ္နဲ႔ သူတုိ႔အရြယ္...ကေနလုိက္ၾကတာ..
ခါေတာ္မီဇာတ္ခင္းေနၾကသလုိပဲ...
ကုိယ္အသက္လည္း ကုိယ္ျပန္ၾကည္႔ဦး...
ေနာက္ထပ္ ၅ ႏွစ္ထပ္ေပါင္းလုိက္..ဘေလာက္ရွိျပီလဲ..
ဘယ္သူစားဖုိ႔လုပ္ေနၾကတာလဲ...
ေသေတာ့လည္း..
အလြန္ဆုံးရွိမွ...ဂူေလးတစ္လုံး..
မီးသျဂိၤဳလ္ရင္ တာယာ အလုံး ၂၀ (ပိုေပးထားတာပါ)...
ခင္ဗ်ားတုိ႔ သားသမီးေတြ..ေျမးေတြ၊ျမစ္ေတြ၊အမ်ိဳးအေဆြ ေနာင္လာေနာင္သားေတြ...မ်က္ႏွာပ်က္ေအာင္ခင္ဗ်ားတုိ႔လုပ္ေနၾကဦးမွာလား...
ကုိယ္နဲ႔တန္ရာသာယူပါ..ေမတၱာျဖင္႔ေပးျခင္း..လက္ခံျခင္းဟာေအးျမပါတယ္...
ဘယ္ေလာက္ၾကာရွည္ခံမွာမုိ႔ ဖက္တြယ္ေနတာလဲ...
ယုံၾကည္မႈကုိ အလြဲသုံးစားမလုပ္ေစခ်င္ပါ..
သခင္စိတ္ဓါတ္ေမြးပါ...
သူမ်ားဆီက အဓမၼယူတဲ႔ ...သူပုန္၊သူခုိး
သူမ်ားေပးစာကမ္းစာယူတဲ႔....ကၽြန္၊သူဖုန္းစား စိတ္ဓါတ္ေတြစြန္႔လႊတ္ၾကပါေတာ့...
ေနာင္လာေနာင္သားေတြ မ်က္ႏွာမပ်က္ၾကပါရေစနဲ႔..
ၾကိဳက္ပါသည္...
CEO ေျပာစကားမ်ားကုိ....
From what i read, it is more about expanding.
I am not saying expanding is the wrong way, but this approach can be for the benefit of certain person or group rather than for the benefit of public without TRANSPARENCY.
........ေနာင္ဘ၀ ျမန္မာျပည္မွာလူျပန္ျဖစ္ရပါလုိ႔ ဘုရားေရွ႕မွာေနတုိင္းဆုေတာင္းရမလုိျဖစ္ေနျပီ
ရိုးဟိုးဟိုးေနၿပီ။
သူတို႔နာမည္ခံရမွာေၾကာက္လို႔ သူမ်ားေပးလုပ္ေနတာမ်ား....
မေကာက္ဘူးေသခ်ာရင္ သူတို႔ဟာသူတို႔ ေဆာက္ၾကမွာေပါ့။
သူတို႔ေဆာက္ရင္ သူတို႔ ျမတ္ေနတာ ဘယ္မွမၾကည့္နဲ႔။
လမ္းတံတားစီမံကိန္း နားမွာဖြင့္တဲ့ ယာယီဆိုင္ေတြဘဲၾကည့္။
အဲဒါ သူတို႔နဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ဟာေတြဘဲ ဖြင့္လို႔ရတာ။
ဒါေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းေထာတာဘဲရွိေသးတယ္။
စဥ္းစားၾကည့္္လို႔ရပါတယ္။
ေျပာခ်င္တာ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။
ျပည္သူေတြကို နားလည္ခ်င္သလိုလို လုပ္ျပီး ပါးရိုက္ဖိို႔ မၾကံစည္ပါနဲ႔။
ဆုိလုိတာကငါကသာလုိက္ေ၀ဖန္မယ္ငါ့ကုိမေ၀ဖန္နဲ႕ဆုိတဲ့သေဘာလား...ရွင္းလင္းေအာင္ျပန္လည္တင္ျပေပးေစလုိပါတယ္...ကၽြႊန္ေတာ္ေရးလုိက္ေသာကြန္းမန္႕တြင္အျပဳသေဘာေ၀ဖန္ျခင္းသက္သက္သာျဖစ္ပါသည္...ကၽႊန္ေတာ္၏ကြန္းမန္႕တြင္ပုဂၢိဳလ္ေရးတုိက္ခုိက္ထားျခင္းမ်ိဳးလုံး၀(လုံး၀)မပါ၀င္ပါ
ေၿပာင္း မည္ဟုသာေၿပာေသာ္လည္း...အရုိးစြဲဂ်ီးကပ္ေနေသာ
ေ*ာက္က်င္႔မ်ားက ၿပင္၍မရပါ။ သို႔ေၾကာင္႔ အရုိးစြဲ ေနေသာ အရူးကြက္နင္းနည္း ရူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ နည္း မ်ားၿဖင္႔ သာ အသစ္ဖြဲ႔စည္း လုိက္သည္ဆုိေသာ အသစ္ကေလး အစုိးရကို ေ*ာက္ က်င္႔ေဟာင္းမ်ားၿဖင္႔ ဦးေဆာင္ေနပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္႔ အၿမင္ေတာ႔ ယခု အခ်ိန္အထိ ၿမန္မာၿပည္ တြင္ ဥပေဒ ၂ မ်ိဳးသာ ရွိပါေသးသည္။ ခုတမ်ိဳး ေတာ္ၾကာတမ်ိဳးပါ။ အစုိးရသစ္ေလးကို အမႊန္းတင္လုိသူမ်ား လက္မခံ ခ်င္လည္း မတတ္ႏုိင္ပါ။ သမၼတ မွစ၍ ညႊန္ခ်ဳပ္အဆံုး ယခုတုိင္ေအာင္ ခု တမ်ိဳး ေတာ္ၾကာ တမ်ိဳးေၿပာသည္ကို ေတြေ႔နရ ဆဲပါ။ သူတုိ႔ အခ်င္းခ်င္းလည္း မညီပါ။ လြတ္ေတာ္ ဥကၠဌက တမ်ိဳးေၿပာ ၊ သမၼတ က တမ်ိဳးေၿပာ ၊ တုိင္း၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ႏွင္႔ ၿမိဳ႔ေတာ္ ၀န္ အလုပ္ကို ရင္းႏွီး ၿမွဳတ္ႏွံမွဳေကာ္မရွင္ က၀င္လုပ္ ႏွင္႔ ေနာင္ Asean ဥကၠဌ ၿဖစ္ေတာ႔မည္႔ အစုိးရ တြင္ accountability and responsibility လူလြဲ ေနရာလြဲ ၿဖစ္ေနဆဲပါ။
မာဆက္ေရာက္ ေနမွာေပါ့။။။
(အဲ့ဒီအခန္း ျဖတ္ ") ဇာတ္ကားမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။။။
2) Minister r not my buddy.
3) My intention is just to correct the technical misunderstanding or misinterpretation.
4) I really wish Eleven to improve.We need that kind of media.
Quoting koygnmm:
BOT system ဟာ contract ေပၚမွာ မူတည္တယ္ဆိုေပမယ့္ မိတ္ေဆြရဲ႕ ၀န္ၾကီးေတြေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြအရကေတာ့ ရွင္းေနတာပဲ။ ခုေတာ့ သူတို႕ေျပာတဲ့ BOT system က အဲလိုမဟုတ္ပါဘူးဆိုျပီးေျပာတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽေနာ္နဲ႔တကြ ျပည္သူေတြစာအဖတ္မွားျပီး နားလည္မူမွားတယ္ထင္ပါတယ္။ BOT system အေၾကာင္းကုိ အေသးစိတ္ပိုသိခၽင္ရင္ ေအာက္ကလင့္ခ္ ရွာၾကည့္ရင္ရပါတယ္။ http://en.wikipedia.org/wiki/Build-operate-transfer
ရန္ကုန္ဥကဌကလည္း အင္မတန္ မိန္းမရွုပ္တယ္လို့ၾကားပါတယ္ ဖြန္ေၾကာင္ၾကီးပါ
ပဲခူး တိုင္း/ယာ ဘ၀ တုန္းကလည္း မဟုတ္တာလုပ္လို့ ျပဳတ္ေတာ့မလို
အခုမွ လူၾကီးလူေကာင္းဟန္ေဆာင္ေနတာပါ မူကလည္း အခုတစ္မ်ိဳး ေတာ္ၾကာတစ္မ်ိဳးပဲ ေလ်ာက္လုပ္ေနတာပါ
We, public need transparent and crystal clear information.
မီတာခ ႏွစ္ဆတက္မယ္ဆိုတာကို ၀န္ႀကီးကိုယ္တိုင္ေျပာခဲ့သလို အဲ့ဒိေန႔က MRTV 4 မွာလည္း ေတာက္ေလွ်ာက္စာတန္းထိုးခဲ့တာပါ။ ဒါေတာင္ မီတာတစ္ယူနစ္ရဲ႕ အရင္းက 65 က်ပ္ေလာက္ေတာင္ ကုန္က်တယ္ဆိုၿပီး (၀န္ႀကီးက သူ႔ပုေထြးေတြကို အလားကားမီတာေပးသံုးထားတာေတြကိုပါ ျပည္သူလူထုဆီကေန ထည့္ေကာက္ေနလို႔ တစ္ယူနစ္အတြက္ အရင္းက ဒီေလာက္က်တာျဖစ္မယ္) MRTV 4 မွာ စာတန္းထိုးခဲ့တာပါ။
မွန္ပါတယ္ ။ ။ ဒါေပမယ့္ MRTV သတင္းမွာေတာ့ တရား၀င္မပါပါဘူး . . .
ဒါက ၀န္ႀကီးေတြက ထံုးစံအတိုင္း ျပည္သူေတြကိုမတရားလုပ္ခ်င္တာကို Media ကေန ျပည္သူလူထုကို ေသြးတိုးစမ္းၾကည့္တာ။
အဲ့ဒိမွာ Eleven အပါအ၀င္ တခ်ဳိ႕မီဒီယာေတြက ျပည္သူေတြရဲ႕အသံကို ေဖာ္ျပလိုက္ေတာ့ 35 က်ပ္ျဖစ္သြားတာျဖစ္မွာပါ။
ဒါေပမယ့္ ၀န္ႀကီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္ပါးစပ္က ေျပာခဲတဲ့စကားကို မဟုတ္မမွန္သတင္းပါလို႔ ျပန္ေျပာတာကေတာ့ . . . . . စဥ္းစားသာၾကည့္လိုက္ပါေတာ့ စာဖတ္သူတို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာ့တဲ့ လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီးပါစပ္က ..ဆိုတာကိုေလ . . . .
(အမွန္အတိုင္းေျပာရလို႔ ရိုင္းတာရွိလွ်င္ စာဖတ္သူတို႔ ခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။)
မေရွးမေႏွာင္း ကာလတြင္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ႀကီးသည္ လူဦးေရ ၁ဝ သန္း အထိ ရိွလာႏိုင္မည္ ျဖစ္ရာ ထုိလူဦး ေရ၏ ကားမ်ား၊ အမႈိက္မ်ား၊ ေရႏွင့္ မိလႅာ ကိစၥမ်ားကို ယခုက တည္းက ႀကိဳတင္ စဥ္းစားထားရမည္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ”ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္း” (႔Yangon City Development Plan) ကို စနစ္တက် ေရးဆဲြကာ ထိုစီမံကိန္း ထဲတြင္ က်န္း မာေရး၊ ပညာေရး၊ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရးမ်ား ကိုလည္း အတိအက် အဓိက ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို စင္ကာပူကဲ့သို႔ လည္း ေဆာင္ရြက္ရန္ စင္ကာပူမွ အဖဲြ႕က တာဝန္ယူ လုပ္ေဆာင္သြား မည္။ ထုိအဖဲြ႕က မၾကာမီ ျမန္မာ ျပည္ေရာက္လာကာ အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္။ ေျမေအာက္ ရထားလုပ္ရန္ ေလာေလာဆယ္ မလြယ္ကူ ေသးေသာ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ မုိးပ်ံရထား ( Sky Train ) အစီအစဥ္ လုပ္ႏိုင္ စရာ ရိွ ေၾကာင္းလည္း ေျပာၾကားသြားသည္။
သီလဝါ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ မၾကာမီ အေကာင္အထည္ ေပၚ လာမည္ ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏီွး ျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ရရိွလာေတာ့မည္ ျဖစ္ရာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပြင့္လင္း လာၿပီး လူသန္းႏွင့္ ခ်ီ၍ အလုပ္မ်ား ရလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သီလဝါ အထူး စီးပြားေရး ဇုန္တြင္ ဂ်ပန္ႏွင့္ ေတာင္ကိုရီးယား ႏိုင္ငံ စသည္ တို႔ကလည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မႈမ်ား သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ ေရးထိုး ရန္ စီစဥ္ထားၿပီး ျဖစ္၍ မၾကာမီ အေကာင္အထည္ ေပၚလာေတာ့ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စက္မႈဝန္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးစိုးသိမ္း က ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
လွည္းတန္း၊ တာေမြ၊ ေရႊဂုံ တုိင္၊ ဘုရင့္ေနာင္ စသည့္ လမ္းဆံု မ်ားတြင္ ခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ားကို ေလးလ အတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္ ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ ပါရမီ ခံုးေက်ာ္ တံတားၿပီးလွ်င္ ရထားေစာင့္၍ ကားအသြားအလာ ေႏွာင့္ေႏွးျခင္းမွ ကင္းမည္။ ထို႔အျပင္ အေရးတႀကီး လူနာမ်ား ေဆး႐ုံအမီ ေရာက္ေရး မွအစ မီးေဘးကိစၥ မ်ားတြင္ အေျပးအလႊား ဝင္ထြက္ သြားလာေရးတုိ႔တြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈမွ ကင္းေဝးမည့္ အက်ဳိးမ်ားကို ခံစားၾကရမည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ခံုးေက်ာ္တံတား မ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္း သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး၏ ျပင္းျပေသာ ေစတနာကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ျခင္း ပင္ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး အဖဲြ႕ အေနျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရိွ လမ္းမ်ားကို ယခု ျပင္ဆင္ေနသည္။ ယခင္ ကကဲ့သို႔ ေန႔အခါ ယာဥ္သြား ယာဥ္လာမ်ား ခ်ိန္မျပင္ဘဲ ယခု ယာဥ္ေၾကာ ရွင္းလင္းခ်ိန္ ညပုိင္းတြင္သာ ျပင္ဆင္ေန သည္ဟုလည္း သိရ၏။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကုိ စင္ကာပူကဲ့သို႔ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မည္ဟူသည္မွာ အိပ္မက္ တစ္ခုျဖစ္သည္ဟု ေျပာလွ်င္ ရေကာင္းရမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအိပ္မက္ကို ႀကိဳးစား ၿပီး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ သႏၷိ႒ာန္ခ်ထား ေၾကာင္းလည္း ေျပာၾကား၏။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေရႏွင့္ မိလႅာ စနစ္၊ ေသာက္ေရ သံုးေရ ျဖန္႔ျဖဴးေရး စနစ္မ်ားလည္း အားနည္းေနရာ UNDP ကဲ့သုိ႔ေသာ ကုလ သမဂၢ အဖဲြ႕အစည္း မ်ားကလည္း ထို စနစ္ မ်ားကို ျပဳျပင္ရာတြင္ အကူအညီ ေပးမည္ဟု ဆိုသည္။ ႏိုင္ငံတကာမွ အကူအညီမ်ား မရမီ စပ္ၾကားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အေနျဖင့္ တတ္ႏိုင္သမွ် ဝိုင္းဝန္း ေဆာင္ရြက္ မည္။ မီးေလာင္ေနတာကုိ ထိုင္ မၾကည့္ႏိုင္ဘူး၊ တတ္ႏုိင္ သမွ်ေတာ့ ဝိုင္းၿငိႇမ္းရမည့္ ပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္မည္ဆုိ၏။
Eleven ေရ မွန္တာေတြေျပာလို ့ ရြာအျပင္ထုတ္ခံထိတယ္လို ့
သေဘာထားလိုက္ပါ...
ကၽြန္ေတာ္တို ့ေတြ ရြာအျပင္ကေန (အမွန္ေတြကို)ေအာ္ႏိုင္သေလာက္ ဆက္ေအာ္ၾကတာေပါ့...
BOT is more than Built Operate Transfer. Not that simple. It can be different according to the nature of the project or the way they contract. BOT also does not simply means ေဆာက္ၿပီး ေငြျပန္ေကာက္တာ.
There can be varieties of concession agreements btw state and developer or contractors or any other parties.
[quote name="koygnmm"]BOT စနစ္ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာေကာ အဲ၀န္ၾကီးဆိုတဲ့လူေတြက ေသခၽာနားလည္ရဲ႕လားမွမသိတာ။
သိပ္ကိုမွန္ပါတယ္.. အကယ္၍မ်ား ျဖဳတ္ခ်သင့္တာေတြ ရွိေနရင္ေတာ့ ဘယ္သူ႔နဲ႔ဆက္ႏြယ္ေနလို႔ဆိုတာေတြ ထည့္မစဥ္းစားသင့္ပါဘူး။