Sunday, January 29, 2012

ခံုးေက်ာ္တံတားျဖတ္သန္းခ ေကာက္ခံမည္ဆိုသည္မႇာ မဟုတ္မႇန္ေၾကာင္းႏႇင့္ မီတာခ ႏႇစ္ဆတိုးျမႇင့္မည္မႇာ မဟုတ္မႇန္ေၾကာင္း သတင္းမ်ား ရန္ကုန္တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထား


Wednesday, 21 December 2011 14:36 Eleven Media Group

ရန္ကုန္တုိင္းမ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၇) အမႇတ္(၄၉) တြင္ ေဖာ္ျပထားမႈကုိ ေတြ႔ရစဥ္

ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား ျဖတ္သန္းခေကာက္ခံမည္ဆိုသည္မႇာ မဟုတ္မႇန္ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ေကာ္မရႇင္ ဥကၠ႒ ဦးစုိးသိန္းက ေျပာၾကားေၾကာင္း၊ မီတာခ ႏႇစ္ဆတိုးျမႇင့္မည္မႇာ မဟုတ္မႇန္ေၾကာင္း လွ်ပ္စစ္(၂) ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ေျပာၾကားေၾကာင္း သတင္းမ်ားအား ရန္ကုန္တုိင္းမ္ သတင္းဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ရန္ကုန္တြင္ ခံုးေက်ာ္တံတားႀကီးေလးစင္းကို အဆင့္ႏႇစ္ဆင့္ခြဲျခား၍ ေလးလအတြင္း အၿပီးေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းခံုးေက်ာ္ တံတားႀကီးမ်ားတြင္ ျဖတ္သန္းခ ေကာက္ခံမည္ဆိုသည္မႇာ လံုး၀မဟုတ္မႇန္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေကာ္မရႇင္ ဥကၠ႒၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းကေျပာသည္ဟူ၍ ယခုတစ္ပတ္ထုတ္ ရန္ကုန္တုိင္းမ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၇)၊ အမႇတ္(၄၉)တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ထုိ႔အျပင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား သံုးစြဲခႏႈန္းထားကို ႏႇစ္ဆထိ တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံသြားမည္မဟုတ္ေၾကာင္း အမႇတ္(၂) လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္စိုးက ျပည္တြင္းမီဒီယာမ်ားႏႇင့္ ေတြ႕ဆံုစဥ္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားလိုက္ေၾကာင္း အဆိုပါ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေဆာက္လုပ္မည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားထဲမႇ ခံုးေက်ာ္တံတားႏႇစ္ခုအား B.O.T  စနစ္ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေကာ္မရႇင္ ဥကၠ႒၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းက ႏို၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔၌ ေနျပည္ေတာ္တြင္ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ မီဒီယာမ်ားႏႇင့္ေတြ႔ဆံုပြဲတြင္ ေျပာၾကားထားျခင္း ျဖစ္သည္။

''လႇည္းတန္းခံုးေက်ာ္အတြက္ ကေမၻာဇဘဏ္က ေငြေခ်းယူၿပီးလုပ္မယ္။ တာေမြ ငါးလမ္းဆံုအတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စက္မႈဘဏ္က ေခ်းယူၿပီးလုပ္မယ္။ ေရႊဂံုတိုင္နဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆံု ခံုးေက်ာ္ေတြအတြက္ကေတာ့ တာ၀န္ယူမယ့္ကုမၸဏီက အရင္းစိုက္ထုတ္လုပ္မယ္။ BOT စနစ္နဲ႔ လုပ္သြားမႇာပါ'' ဟု ျမန္မာ ႏိုင္ငံရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေကာ္မရႇင္ ဥကၠ႒၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္း၏  ႏို၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔က ေျပာၾကားခ်က္ကို Biweekly Eleven Journal တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
ထို့ျပင္ ႏို၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ ေန့မီဒီယာေတြ႕ဆံုပြဲအၿပီး ေနာက္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ အပတ္စဥ္ထုတ္ သတင္းဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေရႊဂံုတိုင္ႏႇင့္ ဘုရင့္ေနာင္ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ မ်ား၏ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ (Build, Ope-rating, Transfer- BOT) စနစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
b38_09_1
(၁) 7Day News ဂ်ာနယ္၊ (၂) Popular News ဂ်ာနယ္ႏႇင့္ (၃) ျမန္မာတိုင္း(မ္) ဂ်ာနယ္တို႔တြင္ ေဖာ္ျပထားမႈကုိ ေတြ႔ရစဥ္
ထို႔အျပင္ လွ်ပ္စစ္မီတာခမ်ား အား ဇန္န၀ါရီလ ၁ ရက္ေန့မႇစ၍ ႏႇစ္ဆတက္မည္ဟုအမႇတ္(၂)လွ်ပ္စစ္ စြမ္းအား၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္သန္းဦးက ဒီဇင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန့၌ ေနျပည္ေတာ္ရႇိ အမႇတ္(၂) လ်ပ္စစ္စြမ္းအား၀န္ႀကီးဌာနတြင္ Weekly Eleven၊ 7Day၊ ျမန္မာတိုင္း(မ္)၊ The Voice ႏႇင့္ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ စသည့္ဂ်ာနယ္မ်ားႏႇင့္ ေတြ႔ဆံုစဥ္ ေျပာၾကားထားျခင္း ျဖစ္သည္။

''ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ တရား၀င္ရရႇိတဲ့ သတင္းကိုေရးတာပါ။ လွ်ပ္စစ္မီတာခ တိုးမယ္ဆိုတာလည္း ဒု၀န္ႀကီးကိုယ္တိုင္ေျပာတာ ျဖစ္သလို ခံုးေက်ာ္တံတား BOT စနစ္ က်င့္သံုးမယ္ဆိုတာလည္း MIC  ဥကၠ႒ကိုယ္တုိင္ သတင္းစာရႇင္းလင္းပြဲမႇာ ေျပာခဲ့တာပါပဲ။ BOT ဆိုတာ နားလည္တာက ေဆာက္ၿပီး ေငြျပန္ေကာက္တာ။ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္တာကိုလည္း စတုတၴမ႑ိဳင္ တစ္ခုဆိုတာနဲ႔အညီ ေထာက္ျပခဲ့တာပဲျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ မဟုတ္မမႇန္ သတင္း မဟုတ္ပါဘူး။ အခု ရန္ကုန္တိုင္းမ္မႇာ  မီတာခႏႇစ္ဆတိုးျမႇင့္မယ္ဆိုတာ မဟုတ္မမႇန္ဆိုၿပီး ျငင္းထားတယ္လို႔ ဆိုထားတယ္။ ျပည္သူအတြက္ အ က်ဳိးမရႇိဘူးဆိုလည္း ျပင္လိုက္႐ုံပဲရႇိတာေပါ့။ အခု ျမန္မာႏိုင္ငံစီးပြားေရး အေျခအေနကေတာ့ အားရစရာ မရႇိေသးဘူး။ လာဘ္ေပး၊ လာဘ္ယူက ထူေျပာေနတုန္း ရႇိေသးတယ္။ လူထုရဲ႕စီးပြားေရးအေျခအေန၊ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္တက္မလာေသးဘူး။ လူေတြ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိမလာေသးဘူး။ အရင္တုန္းက စီးပြားေရးကို လက္၀ါးႀကီးအုပ္ခဲ့တာ လုပ္ငန္းရႇင္ႀကီး ေလး၊ ငါးေယာက္။ အခု ေလး၊ ငါးေယာက္ေနရာမႇာ ဗမာတိုင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရႇင္ႀကီးႏႇစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္ ေလာက္ကို ဖယ္ထုတ္ၿပီး က်န္တဲ့တိုင္းရင္းသားလုပ္ငန္းရႇင္ အမည္ခံ ၁၄၊ ၁၅ ေယာက္က အခု လက္၀ါးႀကီးအုပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတယ္လို႔ လူအမ်ားစုျမင္ေနၾကၿပီ။ လုပ္ငန္းေတြအားလံုး သူတို႔ခ်ည္းပဲရေနတာ။ တခ်ဳိ႕ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံဖို႔ေပးတဲ့ဟာေတြမႇာလည္း မီဒီယာကို တရား၀င္ Transparency ရႇိရႇိ ေပးထားတာမ်ဳိးေတြ မရႇိဘူး။ အခု အစုိးရသစ္လက္ထက္မႇာ ဘယ္စက္႐ံုေတြ၊ ဘယ္ေျမကြက္ေတြကုိ ဘယ္လို ေရာင္းခ်ငႇားရမ္းတယ္၊ ဘယ္ႏႈန္းနဲ႔ဆိုတာ မသိရသလို ႀကိဳတင္ေၾကညာတာမ်ဳိးလည္း မရႇိဘူး။  ဘယ္စက္႐ံု ဘယ္သူရသြားတယ္ဆိုတာလည္း ေနာက္ဆံုးစက္႐ံုဖြင့္မႇ သိရတာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ အရင္အစုိးရနဲ႔ အခုအစုိးရက မတူဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ အစုိးရ ပီပီသသ Transparency ရႇိတာမ်ဳိး ျမင္ခ်င္ပါတယ္။ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူရႇိရင္ တိုင္ၾကားႏုိင္သည္ဆိုတာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ မလံုေလာက္ပါဘူး။ လက္ေတြ႔က်က် သတင္းထုတ္ျပန္တာမ်ဳိး ျဖစ္ေစခ်င္ ပါတယ္။ သတင္းစာရႇင္းလင္းပြဲလုပ္မႇ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးမႇာ ျပည္သူလူထုက စီးပြားေရးအေပၚမႇာ ယံုၾကည္မႈမရႇိဘူးလို ျဖစ္ေနတယ္။ အခုထက္ထိ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သူတို့ေငြေတြ အားလံုးကို ေငြရလြယ္တဲ့ အိမ္၊ ျခံ၊ ေျမ၊ ကားေတြမႇာပဲ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံတယ္။ ေရရႇည္ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေတြက အခုထက္ထိ အားနည္းေနတုန္းပါပဲ။ ႏိုင္ငံျခားက ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈေတြကလည္း အခုထက္ထိ မ၀င္ေသးဘူး။ လာဘ္ေပး၊ လာဘ္ယူႏႈန္းထားကို မေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ ရင္ေတာ့ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံတဲ့သူေတြ ေတာ္ေတာ္ အခက္အခဲေတြ႔လိမ့္မယ္။ အခုလည္း ႏိုင္ငံတကာပြဲစားေတြ ျပည္တြင္းက သက္ဆိုင္ရာကိုပိုင္တဲ့ ပြဲစားေတြခ်ည္းပဲ၊ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈမႇာ ေျခ႐ႈပ္ေနတယ္။ ပထမဆံုး ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံဖို႔ လာတဲ့သူေတြနဲ႔တင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ နာမည္ပ်က္သြားလိမ့္မယ္။ တိုင္း ျပည္ရဲ႕ေရရႇည္အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ စတုတၴမ႑ိဳင္အေနနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေထာက္ျပေနတာကို အေလးအနက္ထား စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္ေကာင္းဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔အားလံုး ၀ိုင္းလုပ္ၾကဖို႔လိုပါတယ္''ဟု Eleven Media Group ၏ CEO ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ေအာင္က ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

ခံုးေက်ာ္တံတား BOT စနစ္ က်င့္သံုးမယ္ဆိုတာလည္း MIC  ဥကၠ႒ ကိုယ္တုိင္ သတင္းစာရႇင္းလင္းပြဲမႇာ ေျပာခဲ႕တာပါပဲ။ BOT ဆိုတာ နားလည္တာက ေဆာက္ၿပီး ေငြျပန္ေကာက္တာ။ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္တာကိုလည္း စတုတၴမ႑ိဳင္တစ္ခုဆိုတာနဲ႔အညီ ေထာက္ျပခဲ့တာပဲျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ မဟုတ္မမႇန္ သတင္းမဟုတ္ပါဘူး။
ဒီဇင္ဘာလ ၁၈ ရက္ (တနဂၤေႏြ)ေန႔က ေနျပည္ေတာ္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ သတင္းစာရႇင္းလင္းပြဲတြင္ ျမန္မာ့ရင္းႏီႇးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ေကာ္မရႇင္ဥကၠ႒၊ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းက ခံုးေက်ာ္တံတားျဖတ္သန္းခ ေကာက္ခံမည္ဆိုသည္မႇာ မဟုတ္မႇန္ဟု ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားၿပီး အဆိုပါရႇင္းလင္းပြဲသို႔ တက္ေရာက္ရန္ Eleven Media Group အား ဖိတ္ၾကားျခင္းမျပဳခဲ့ပါ။ ထို႔အတူ အမႇတ္(၂) လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္စိုးက ျပည္တြင္းမီဒီယာမ်ားႏႇင့္ ေတြ႔ဆံုရာတြင္ မီတာခႏႇစ္ဆတိုးျမႇင့္မည္မႇာ မဟုတ္မႇန္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု ရန္ကုန္တုိင္းမ္ ဂ်ာနယ္မႇာ ေဖာ္ျပထားေသာ္ လည္း ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး၏ ေျပာၾကားခ်က္ေဖာ္ျပမႈတြင္ မီတာခႏႇစ္ဆ တိုးျမႇင့္မည္မႇာ မဟုတ္မႇန္ဟူေသာ တိုက္႐ိုက္ေျပာဆိုသည့္စကား ပါ၀င္ျခင္းမရႇိသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။ ယင္းေတြ႔ဆံုပြဲကိုလည္း Eleven Media Group အား အေၾကာင္းၾကား ဖိတ္ၾကားခဲ့ျခင္းမရႇိပါ။
''ဒီလို သတင္းစာရႇင္းလင္းပြဲေတြ မဖိတ္တာမ်ဳိးကအစ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေပၚ မျမင္ႏုိင္တဲ့ ဖိအားေတြေပးတာ မသင့္ေတာ္ဘူးလို႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမင္တယ္။ လူကြၽံေဘာဖမ္းကစားတာကို မႀကိဳက္ဘူး''ဟု Eleven Media Group  ၏ CEO ေဒါက္တာ သန္းထြဋ္ေအာင္ကေျပာၾကားခဲ့သည္။  ထပ္မံသိရႇိရေသာ သတင္းမ်ားအရ ေရႊဂံုတိုင္ႏႇင့္ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆံုတို႔တြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကုိ FMI ကုမၸဏီႏႇင့္ လႇည္းတန္း လမ္းဆံု ခံုးေက်ာ္တံတားကုိ ေရႊေတာင္ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီတို႔က တည္ေဆာက္ခြင့္ရရႇိခဲ့ေၾကာင္း သိရႇိရသည္။
 

Comments 

 
+8 #51 kyawwonna 2011-12-25 17:39
CEO ႀကီးေရ႕ သိပ္လဲ မေျပာနဲ႔အံုးေနာ္..........
ေတာ္ၾကာ.....ၿခံထဲက အမိႈက္ပံုမွာ ေရသန္႔ဗူးရယ္...ဓါတ္ခဲေဟာင္းရယ္...မီးျခစ္ဆံယမ္းရယ္ ေတြ႔လို႔....လက္လုပ္ဗံုးေတြ႔တယ္ဆိုၿပီးေထာင္ဒဏ္ ၂၀ ႏွစ္ေလာက္ မိသြားအံုးမယ္ဗ်..
ဒီအစိုးရ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာေနတာ......
အစိုးရသက္ ၁ ႏွစ္ေလာက္နဲ႔ ဘယ္ခရီးကို သြားေနတာ
ဆိုတာ စာဖတ္သူေတြ သိကုန္ဘီဗ်ာ...
 
 
+11 #50 pyomaykhit 2011-12-25 10:00
CEO နွင့္တကြ EMG ေတြအားလံုးကိုအရမ္းေလးစားပါတယ္ အစိုးရကျပည္သူေတြကိုနားလွည့္ပါးရိုက္ေနတဲ့ေခတ္မွာ EMG ကျပည္သူေတြဘက္အျပည့္အ၀ေနေပးလို့ပါ အခု၀န္ႀကီးေတြကလည္းဘာမွမတတ္ပဲအထက္ကဒီလို
ေျပာခိုင္းရင္ဒီလိုေျပာလိုက္ ဟိုဟာဆိုဟိုဟာေျပာလိုက္နဲ့ မေကာင္းတဲ့မိန္းမေတာင္သူတို့ေလာက္အေျပာင္းအလဲျမန္မွာမဟုတ္ဘူး ေကာင္းေအာင္ေထာက္ျပရင္လည္းလက္မခံတဲ့အျပင္ဖိနွိပ္ေသးတယ္ေတာ္ေတာ္ေတာ့ဟုတ္ေတာ့ဟုတ္ေနျပီ
 
 
+13 #49 manthar 2011-12-24 13:13
ႏိုင္ငံတိုးတတ္လာႏိုင္ဖို႕ဆို တာ ဦးေဆာင္သူေတြအားလံုးက စိတ္ထားေကာင္းပီး ပညာတတ္သူေတြအမ်ားစု ျဖစ္ေနသင့္တယ္ထင္ပါတယ္... ရပ္ကြက္တစ္ခုပဲၾကည့္လိုက္ပါ ရပ္ကြက္ဥကဌဆိုတာ ဘယ္လိုလူေတြပဲလုပ္ၾကသလဲဆိုတာ....ဥကဌေကာင္းရင္ေတာင္ ၀န္ထမ္းေတြကဘယ္လိုလူေတြဆိုတာ လူတိုင္းသိပါတယ္...ဧည့္စာရင္းဆိုတာၾကီးတိုင္ရင္ ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္...ဟိုးအရင္ကနဲ႕ဘာမွမေျပာင္းေသးဘူး ဆိုတာ.... သီးေဆာင္သူေတြဟာ... ဘယ္လိုပညာတတ္ေတြမ်ားပါလဲ.... ဘယ္လိုေနာက္ခံနဲ႕လူေတြပါလဲ... ျမန္မာျပည္က က်ေနာ္တို႕ေတြသင္ခဲ့ရတဲ့ပညာေရးလဲ လူတိုင္းသိပီးသား..... အနည္းငယ္ေသာ ပညာတတ္မ်ား စိတ္ထားလဲေကာင္း... အလုပ္လုပ္ပံုမ်ားလည္းေျဖာင့္မတ္... အမွန္တရားကိုလက္ခံ ခ်င့္ခ်ိန္... နည္းလမ္းေကာင္းမ်ား ၀ိုင္း၀န္းရွာေဖြရင္း ...
 
 
+24 #48 ewin 2011-12-24 06:52
Quoting suansuan:
ေၾသာ္...ေျပာလိုက္ၾကတာ..ရန္ကုန္ျမို႔ၾကီးကို Singapore လိုျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္ေျပာတဲ႔သူနဲ႔၊ Sky Train ေတြလုပ္မဲ႔သူနဲ႔၊ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြ ေဆာက္မဲ႔သူေတြန ဲ႔ ...အားပါးပါး .... သိပ္လွတဲရန္ကုန္ျမို႕ၾကီးပါလား။ ေျပာလိုက္ရင္ေတာ႔ ဆင္ဖမ္းမယ္ က်ားဖမ္းမယ္နဲ႔ ပုရြက္ဆိတ္ေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ဆိုတာမ်ိဳးေတာ႔ မျဖစ္သင္႔ေတာ႔ပါဘူး။ ခုတမ်ိဳး ေတာ္ၾကာတမ်ိဳး အက်င့္ေတြလဲေဖ်ာက္ၾကပါေတာ့။ အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူၾကားမွာ ယံုၾကည္မွူ႕နဲ႕တည္ေဆာက္ေနတာပါ။


ဟို Singapore ကိုအမွီမလိုက္ခင္...ျမိဳ့ထဲမွာ ပလက္ေဖာင္းေတြန့ဲ ျမိဳ့သစ္မွာေျမၾကီးလမ္းေတြကို ကြန္ကရစ္ အရင္ခင္းေပးပါလား။
 
 
+24 #47 suansuan 2011-12-23 22:27
ေၾသာ္...ေျပာလိုက္ၾကတာ..ရန္ကုန္ျမို႔ၾကီးကို Singapore လိုျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္ေျပာတဲ႔သူနဲ႔၊ Sky Train ေတြလုပ္မဲ႔သူနဲ႔၊ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြ ေဆာက္မဲ႔သူေတြန ဲ႔ ...အားပါးပါး .... သိပ္လွတဲရန္ကုန္ျမို႕ၾကီးပါလား။ ေျပာလိုက္ရင္ေတာ႔ ဆင္ဖမ္းမယ္ က်ားဖမ္းမယ္နဲ႔ ပုရြက္ဆိတ္ေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ဆိုတာမ်ိဳးေတာ႔ မျဖစ္သင္႔ေတာ႔ပါဘူး။ ခုတမ်ိဳး ေတာ္ၾကာတမ်ိဳး အက်င့္ေတြလဲေဖ်ာက္ၾကပါေတာ့။ အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူၾကားမွာ ယံုၾကည္မွူ႕နဲ႕တည္ေဆာက္ေနတာပါ။
 
 
+36 #46 alynn yaung 2011-12-23 19:49
CEO ေျပာစကားမ်ားကုိ ၾကိဳက္ပါသည္။

လာဘ္ယူတာမကင္းေသးဘူးတဲ႔..

ၾကားဘူးတာေလးပါ...ဘယ္အဆင္႔ေအာက္ဆုိ လာဘ္ယူတယ္..
ဘယ္အဆင္႔အထက္ဆုိ...(အေတြ႔အၾကဳံရွိသူတုိင္းသၾကပါလိမ္႔မည္)...ဘာျပဳတယ္ဆုိလား?

အခုတေလာၾကားေနရတယ္ ကုမၸဏီကိစၥေတြ...
ျပိဳင္စရာမလုိ...အပုိင္ပါအကုိ တဲ႔...

(အသံေတြ နားဆြင္႔ လုိက္မိလုိ႔ေပါ့..)


သူတုိ႔ေခတ္နဲ႔ သူတုိ႔အရြယ္...ကေနလုိက္ၾကတာ..
ခါေတာ္မီဇာတ္ခင္းေနၾကသလုိပဲ...
ကုိယ္အသက္လည္း ကုိယ္ျပန္ၾကည္႔ဦး...
ေနာက္ထပ္ ၅ ႏွစ္ထပ္ေပါင္းလုိက္..ဘေလာက္ရွိျပီလဲ..
ဘယ္သူစားဖုိ႔လုပ္ေနၾကတာလဲ...
ေသေတာ့လည္း..
အလြန္ဆုံးရွိမွ...ဂူေလးတစ္လုံး..
မီးသျဂိၤဳလ္ရင္ တာယာ အလုံး ၂၀ (ပိုေပးထားတာပါ)...

ခင္ဗ်ားတုိ႔ သားသမီးေတြ..ေျမးေတြ၊ျမစ္ေတြ၊အမ်ိဳးအေဆြ ေနာင္လာေနာင္သားေတြ...မ်က္ႏွာပ်က္ေအာင္ခင္ဗ်ားတုိ႔လုပ္ေနၾကဦးမွာလား...
ကုိယ္နဲ႔တန္ရာသာယူပါ..ေမတၱာျဖင္႔ေပးျခင္း..လက္ခံျခင္းဟာေအးျမပါတယ္...

ဘယ္ေလာက္ၾကာရွည္ခံမွာမုိ႔ ဖက္တြယ္ေနတာလဲ...
ယုံၾကည္မႈကုိ အလြဲသုံးစားမလုပ္ေစခ်င္ပါ..

သခင္စိတ္ဓါတ္ေမြးပါ...
သူမ်ားဆီက အဓမၼယူတဲ႔ ...သူပုန္၊သူခုိး
သူမ်ားေပးစာကမ္းစာယူတဲ႔....ကၽြန္၊သူဖုန္းစား စိတ္ဓါတ္ေတြစြန္႔လႊတ္ၾကပါေတာ့...

ေနာင္လာေနာင္သားေတြ မ်က္ႏွာမပ်က္ၾကပါရေစနဲ႔..

ၾကိဳက္ပါသည္...
CEO ေျပာစကားမ်ားကုိ....
 
 
+43 #45 wuntho 2011-12-23 16:20
ဒီလုပ္ ငန္းရွင္ ေတြကို ၾကီးပဲ ခ်ေပးရတဲ့ အေၾကာင္းရင္း ကေတာ့ ေနျပည္ေတာ္ အစိုးရ မွာ ေနျပည္ေတာ္ေဆာက္လုပ္ ေရး က ေန ေပးရမဲ့ အ ေၾကးြ မ်ားစြာ ဒီသူေဌး မ်ားမွာတင္ ရွိေနပါေၾကာင္းဗ်ာ။။။ ဥပမာ၊ ေရႊေတာင္၊ Olympic &High Tech concrete company သူေဌး က ေနျပည္ေတာ္က MRTV & MWD ကို ေဆာက္ေပး လို႕ ရန္ကုန္က MRTV ကို ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီးက ေပးလိုက္ ရပါေၾကာင္း။။။ ေနာက္ပိုင္း ေစာင့္ၾကည့္သင့္ တဲ့ သူေဌး ထဲ မွာ ေရႊေတာင္ သူေဌးဟာ ပါဝင္ပါေၾကာင္း နဲ႕ သမတ ရဲ့ ႏိုင္ငံျခား ခရီးစဥ္ တိုင္း မွာ လိုက္ပါ ခြင့္ရ ျပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ မ်ားရ ေနပါေၾကာင္း နဲ႕ မၾကာ ခင္က US$ 2million တန္ မာစီဒီး ကို free တင္သြင္း ပီး စီးေနပါေၾကာင္း၊Dr THA ခင္မ်ား။။။
 
 
+14 #44 naing26 2011-12-23 03:09
I would like to urge people to keep an eye on City plan as well.
From what i read, it is more about expanding.
I am not saying expanding is the wrong way, but this approach can be for the benefit of certain person or group rather than for the benefit of public without TRANSPARENCY.
 
 
+37 #43 yannyeinaung 2011-12-22 20:46
တကယ္ေတာ့ကၽြန္ေတာ္လဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အမိျမန္မာနုိင္ငံၾကီးကုိတုိးတက္ေစခ်င္ပါတယ္....ဒါေပမယ့္ဒီအတုိင္းဒီလူေတြနဲ႔သြားလုိ႔ကေတာ့ေနာက္ဘယ္နွစ္နွစ္ေစာင့္ရအုံးမယ္မသိပါဘူး...အင္းေနာက္အႏွစ္၆၀ ရ၀ ေလာက္မွတုိးတက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့
........ေနာင္ဘ၀ ျမန္မာျပည္မွာလူျပန္ျဖစ္ရပါလုိ႔ ဘုရားေရွ႕မွာေနတုိင္းဆုေတာင္းရမလုိျဖစ္ေနျပီ
 
 
+25 #42 Sekraung 2011-12-22 20:41
ေစာက္ပိုေတြ .... တစ္နည္းတနည္းနဲ႔ သြယ္၀ိုက္ေကာက္ေတာ့မွာ
ရိုးဟိုးဟိုးေနၿပီ။
သူတို႔နာမည္ခံရမွာေၾကာက္လို႔ သူမ်ားေပးလုပ္ေနတာမ်ား....
မေကာက္ဘူးေသခ်ာရင္ သူတို႔ဟာသူတို႔ ေဆာက္ၾကမွာေပါ့။
သူတို႔ေဆာက္ရင္ သူတို႔ ျမတ္ေနတာ ဘယ္မွမၾကည့္နဲ႔။
လမ္းတံတားစီမံကိန္း နားမွာဖြင့္တဲ့ ယာယီဆိုင္ေတြဘဲၾကည့္။
အဲဒါ သူတို႔နဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ဟာေတြဘဲ ဖြင့္လို႔ရတာ။
ဒါေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းေထာတာဘဲရွိေသးတယ္။
စဥ္းစားၾကည့္္လို႔ရပါတယ္။
ေျပာခ်င္တာ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။
ျပည္သူေတြကို နားလည္ခ်င္သလိုလို လုပ္ျပီး ပါးရိုက္ဖိို႔ မၾကံစည္ပါနဲ႔။
 
 
+31 #41 true_eyes 2011-12-22 19:33
EMG ကုိေမးပါရေစကၽႊန္ေတာ္၏ ၂၇ ခုေျမာက္ကြန္းမန္႕ကုိဘာေၾကာင့္ဖ်က္လုိက္ရပါသနည္း...
ဆုိလုိတာကငါကသာလုိက္ေ၀ဖန္မယ္ငါ့ကုိမေ၀ဖန္နဲ႕ဆုိတဲ့သေဘာလား...ရွင္းလင္းေအာင္ျပန္လည္တင္ျပေပးေစလုိပါတယ္...ကၽြႊန္ေတာ္ေရးလုိက္ေသာကြန္းမန္႕တြင္အျပဳသေဘာေ၀ဖန္ျခင္းသက္သက္သာျဖစ္ပါသည္...ကၽႊန္ေတာ္၏ကြန္းမန္႕တြင္ပုဂၢိဳလ္ေရးတုိက္ခုိက္ထားျခင္းမ်ိဳးလုံး၀(လုံး၀)မပါ၀င္ပါ
 
 
+41 #40 sayarmoe 2011-12-22 18:40
ဥပေဒ ၂ မ်ိဳး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းမ်ားအစုိးရ


ေၿပာင္း မည္ဟုသာေၿပာေသာ္လည္း...အရုိးစြဲဂ်ီးကပ္ေနေသာ
ေ*ာက္က်င္႔မ်ားက ၿပင္၍မရပါ။ သို႔ေၾကာင္႔ အရုိးစြဲ ေနေသာ အရူးကြက္နင္းနည္း ရူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ နည္း မ်ားၿဖင္႔ သာ အသစ္ဖြဲ႔စည္း လုိက္သည္ဆုိေသာ အသစ္ကေလး အစုိးရကို ေ*ာက္ က်င္႔ေဟာင္းမ်ားၿဖင္႔ ဦးေဆာင္ေနပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္႔ အၿမင္ေတာ႔ ယခု အခ်ိန္အထိ ၿမန္မာၿပည္ တြင္ ဥပေဒ ၂ မ်ိဳးသာ ရွိပါေသးသည္။ ခုတမ်ိဳး ေတာ္ၾကာတမ်ိဳးပါ။ အစုိးရသစ္ေလးကို အမႊန္းတင္လုိသူမ်ား လက္မခံ ခ်င္လည္း မတတ္ႏုိင္ပါ။ သမၼတ မွစ၍ ညႊန္ခ်ဳပ္အဆံုး ယခုတုိင္ေအာင္ ခု တမ်ိဳး ေတာ္ၾကာ တမ်ိဳးေၿပာသည္ကို ေတြေ႔နရ ဆဲပါ။ သူတုိ႔ အခ်င္းခ်င္းလည္း မညီပါ။ လြတ္ေတာ္ ဥကၠဌက တမ်ိဳးေၿပာ ၊ သမၼတ က တမ်ိဳးေၿပာ ၊ တုိင္း၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ႏွင္႔ ၿမိဳ႔ေတာ္ ၀န္ အလုပ္ကို ရင္းႏွီး ၿမွဳတ္ႏွံမွဳေကာ္မရွင္ က၀င္လုပ္ ႏွင္႔ ေနာင္ Asean ဥကၠဌ ၿဖစ္ေတာ႔မည္႔ အစုိးရ တြင္ accountability and responsibility လူလြဲ ေနရာလြဲ ၿဖစ္ေနဆဲပါ။
 
 
+30 #39 wuntho 2011-12-22 18:29
ပထမ ဝန္ၾကီးေတြ ကေျပာတဲ့ အခ်ိန္ မွာ ခု မဟုတ္ပါဘူးေျပာတဲ့ ဝန္ၾကီး ကဘယ္သြား ေနလို႕လဲ၊ ????????
မာဆက္ေရာက္ ေနမွာေပါ့။။။
(အဲ့ဒီအခန္း ျဖတ္ ") ဇာတ္ကားမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။။။
 
 
+9 #38 Oevil 2011-12-22 16:50
1) i won;t comment again on this. But I wish u to read in detail,not just simply referring wiki. U can follow the links fr the wiki if u really want to know in deep.

2) Minister r not my buddy.

3) My intention is just to correct the technical misunderstanding or misinterpretation.

4) I really wish Eleven to improve.We need that kind of media.




Quoting koygnmm:
Quoting Oevil:
I think Minister or the Developer understand what is BOT.

BOT is more than Built Operate Transfer. Not that simple. It can be different according to the nature of the project or the way they contract. BOT also does not simply means ေဆာက္ၿပီး ေငြျပန္ေကာက္တာ.

There can be varieties of concession agreements btw state and developer or contractors or any other parties.

[quote name="koygnmm"]BOT စနစ္ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာေကာ အဲ၀န္ၾကီးဆိုတဲ့လူေတြက ေသခၽာနားလည္ရဲ႕လားမွမသိတာ။


BOT system ဟာ contract ေပၚမွာ မူတည္တယ္ဆိုေပမယ့္ မိတ္ေဆြရဲ႕ ၀န္ၾကီးေတြေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြအရကေတာ့ ရွင္းေနတာပဲ။ ခုေတာ့ သူတို႕ေျပာတဲ့ BOT system က အဲလိုမဟုတ္ပါဘူးဆိုျပီးေျပာတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽေနာ္နဲ႔တကြ ျပည္သူေတြစာအဖတ္မွားျပီး နားလည္မူမွားတယ္ထင္ပါတယ္။ BOT system အေၾကာင္းကုိ အေသးစိတ္ပိုသိခၽင္ရင္ ေအာက္ကလင့္ခ္ ရွာၾကည့္ရင္ရပါတယ္။ http://en.wikipedia.org/wiki/Build-operate-transfer
 
 
+13 #37 koygnmm 2011-12-22 12:33
Quoting Oevil:
I think Minister or the Developer understand what is BOT.

BOT is more than Built Operate Transfer. Not that simple. It can be different according to the nature of the project or the way they contract. BOT also does not simply means ေဆာက္ၿပီး ေငြျပန္ေကာက္တာ.

There can be varieties of concession agreements btw state and developer or contractors or any other parties.

[quote name="koygnmm"]BOT စနစ္ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာေကာ အဲ၀န္ၾကီးဆိုတဲ့လူေတြက ေသခၽာနားလည္ရဲ႕လားမွမသိတာ။


BOT system ဟာ contract ေပၚမွာ မူတည္တယ္ဆိုေပမယ့္ မိတ္ေဆြရဲ႕ ၀န္ၾကီးေတြေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြအရကေတာ့ ရွင္းေနတာပဲ။ ခုေတာ့ သူတို႕ေျပာတဲ့ BOT system က အဲလိုမဟုတ္ပါဘူးဆိုျပီးေျပာတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽေနာ္နဲ႔တကြ ျပည္သူေတြစာအဖတ္မွားျပီး နားလည္မူမွားတယ္ထင္ပါတယ္။ BOT system အေၾကာင္းကုိ အေသးစိတ္ပိုသိခၽင္ရင္ ေအာက္ကလင့္ခ္ ရွာၾကည့္ရင္ရပါတယ္။ http://en.wikipedia.org/wiki/Build-operate-transfer
 
 
+36 #36 May Than Dar wint 2011-12-22 12:10
လွ်ပ္စစ္ မီတာတိုးမယ္ဆိုျပီး မီဒီယာကိုေခၚေျပာတာ ဟုတ္ပါတယ္
ရန္ကုန္ဥကဌကလည္း အင္မတန္ မိန္းမရွုပ္တယ္လို့ၾကားပါတယ္ ဖြန္ေၾကာင္ၾကီးပါ
ပဲခူး တိုင္း/ယာ ဘ၀ တုန္းကလည္း မဟုတ္တာလုပ္လို့ ျပဳတ္ေတာ့မလို
အခုမွ လူၾကီးလူေကာင္းဟန္ေဆာင္ေနတာပါ မူကလည္း အခုတစ္မ်ိဳး ေတာ္ၾကာတစ္မ်ိဳးပဲ ေလ်ာက္လုပ္ေနတာပါ
 
 
+60 #35 SG_Lion 2011-12-22 12:10
လူတစ္ေယာက္န႔ဲ တစ္ေယာက္ အျမင္မတူတာေတြေတာ့ ရိွမွာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေျပာတယ္ လမ္းေတြ၊ တံတားေတြ ပိုေကာင္းသြားဖို႔၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ ျပင္ဆင္မႈရိွဖို႔အတြက္ ပုဂၢလိကကို ေပးလုပ္ခုိင္းျပီး ၀န္ေဆာင္ခနဲနဲ ပိုယူတာ ေကာင္းတယ္တဲ့။ ၀န္ေဆာင္ခ နဲနဲပိုယူျပီး အရင္ထက္စာရင္ လမ္းေတြေကာင္းျပီး သြားရလာရ ပိုအဆင္ေျပသြားရင္လည္း မေကာင္းဘူးလားလို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့အျမင္ကေတာ့ ဒါေတြက လစဥ္ကုန္က်စားရိတ္ ေငြ ၁ ေသာင္းကေန ၂ ေသာင္းပိုေပးလိုက္ရလို႔ ဘာမွမျဖစ္တဲ့သူေတြ၊ လစဥ္ကုန္က်ေငြ ၁ သိန္းကေန ၂ သိန္း ျဖစ္သြားလို႔ သိပ္ျပႆနာမရိွသူေတြရဲ႕ အေျပာလုိ႔ ျမင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏိုင္ငံမွာ တစ္ရက္ကို ကုန္က်ေငြ ၅၀ ကေန ၁၀၀ ျဖစ္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာင္ အခက္အခဲရိွျပီး ျပာျပာသလဲျဖစ္သြားရမယ့္ လူတန္းစားအမ်ားၾကီး ရိွတယ္ဆိုတာ သတိရေစခ်င္ပါတယ္။ အေပၚမွာကၽြန္ေတာ္ေျပာသလို လမ္းေတြပိုေကာင္းေအာင္ ပုဂၢလိကကို ၀န္ေဆာင္ခယူျပီးလုပ္ခုိင္းမယ္ဆိုရင္ ေသခ်ာေပါက္ လိုင္းကားခေတြတက္ သြားနိုင္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ လူမ်ားစုျဖစ္တဲ့ အေျခခံလူတန္းစား အတြက္က အမ်ားၾကီးရိုက္ခတ္သြားႏိုင္တာမို႔ တာ၀န္ရိွသူေတြ အေနနဲ႔ သူတို႔ဘ၀ေတြ အတြက္ေသခ်ာစဥ္းစား ျပီးမွလုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။
 
 
+47 #34 nntun.than 2011-12-22 11:27
ေသေသခ်ာခ်ာဖတ္ႀကည္႔ႀကပါ။ ၂ဆ တိုးမေကာက္ဘူးလို႔ဘဲ ၀န္ႀကီးကရွင္းသြားတာေနာ္။ တိုးမေကာက္ဘူးလို႕ေၿပာသြားတာမဟုတ္ဘူး။ ၂၅ က်ပ္ကေန ၃၅ က်ပ္၊ ၅၀ ကေန ၇၀ က်ပ္ေကာက္မယ္ဆိုလဲ ပြင္႕ ပြင္႕ လင္းလင္းေၿပာႀကပါ။ ငိုရမလိုလို… ၿပံဳးရမလိုလို…တို႕လို႔တန္းလန္းႀကီးၿဖစ္ေနပါၿပီ။
We, public need transparent and crystal clear information.
 
 
+72 #33 royalhero 2011-12-22 11:02
Media ေတြကို ခုတုန္းလုပ္ေနတဲ့ အစိုးရ၀န္ႀကီးေတြဆိုတာ ဒီအျဖစ္က ေပၚလြင္ေစပါတယ္။

မီတာခ ႏွစ္ဆတက္မယ္ဆိုတာကို ၀န္ႀကီးကိုယ္တိုင္ေျပာခဲ့သလို အဲ့ဒိေန႔က MRTV 4 မွာလည္း ေတာက္ေလွ်ာက္စာတန္းထိုးခဲ့တာပါ။ ဒါေတာင္ မီတာတစ္ယူနစ္ရဲ႕ အရင္းက 65 က်ပ္ေလာက္ေတာင္ ကုန္က်တယ္ဆိုၿပီး (၀န္ႀကီးက သူ႔ပုေထြးေတြကို အလားကားမီတာေပးသံုးထားတာေတြကိုပါ ျပည္သူလူထုဆီကေန ထည့္ေကာက္ေနလို႔ တစ္ယူနစ္အတြက္ အရင္းက ဒီေလာက္က်တာျဖစ္မယ္) MRTV 4 မွာ စာတန္းထိုးခဲ့တာပါ။

မွန္ပါတယ္ ။ ။ ဒါေပမယ့္ MRTV သတင္းမွာေတာ့ တရား၀င္မပါပါဘူး . . .

ဒါက ၀န္ႀကီးေတြက ထံုးစံအတိုင္း ျပည္သူေတြကိုမတရားလုပ္ခ်င္တာကို Media ကေန ျပည္သူလူထုကို ေသြးတိုးစမ္းၾကည့္တာ။

အဲ့ဒိမွာ Eleven အပါအ၀င္ တခ်ဳိ႕မီဒီယာေတြက ျပည္သူေတြရဲ႕အသံကို ေဖာ္ျပလိုက္ေတာ့ 35 က်ပ္ျဖစ္သြားတာျဖစ္မွာပါ။

ဒါေပမယ့္ ၀န္ႀကီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္ပါးစပ္က ေျပာခဲတဲ့စကားကို မဟုတ္မမွန္သတင္းပါလို႔ ျပန္ေျပာတာကေတာ့ . . . . . စဥ္းစားသာၾကည့္လိုက္ပါေတာ့ စာဖတ္သူတို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာ့တဲ့ လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီးပါစပ္က ..ဆိုတာကိုေလ . . . .
(အမွန္အတိုင္းေျပာရလို႔ ရိုင္းတာရွိလွ်င္ စာဖတ္သူတို႔ ခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။)
 
 
+31 #32 aungkyawmyint 2011-12-22 10:37
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ စြန္႔ပစ္ အမႈိက္ မ်ားကလည္း ေန႔စဥ္၊ ႏွစ္စဥ္ တန္ခ်ိန္ ေပါင္းမ်ားစြာ ရိွသည္။ ထိုအမႈိက္မ်ားမွ စြမ္းအင္ ရရန္ လုပ္ ဖို႔လို၏။ နယ္သာလန္ႏိုင္ငံမွ အဖဲြ႕ တစ္ဖြဲ႕ လာကာ အမႈိက္မွ စြမ္း အင္ထုတ္ေရး စီမံခ်က္ကို သုေတ သန လုပ္ေနသည္။ ဤကိစၥ အဆင္ ေျပသြားလွ်င္ ရန္ကုန္ အမႈိက္ပံုကိစၥ ေျပလည္သြားႏုိင္မည္။
မေရွးမေႏွာင္း ကာလတြင္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ႀကီးသည္ လူဦးေရ ၁ဝ သန္း အထိ ရိွလာႏိုင္မည္ ျဖစ္ရာ ထုိလူဦး ေရ၏ ကားမ်ား၊ အမႈိက္မ်ား၊ ေရႏွင့္ မိလႅာ ကိစၥမ်ားကို ယခုက တည္းက ႀကိဳတင္ စဥ္းစားထားရမည္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ”ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္း” (႔Yangon City Development Plan) ကို စနစ္တက် ေရးဆဲြကာ ထိုစီမံကိန္း ထဲတြင္ က်န္း မာေရး၊ ပညာေရး၊ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရးမ်ား ကိုလည္း အတိအက် အဓိက ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို စင္ကာပူကဲ့သို႔ လည္း ေဆာင္ရြက္ရန္ စင္ကာပူမွ အဖဲြ႕က တာဝန္ယူ လုပ္ေဆာင္သြား မည္။ ထုိအဖဲြ႕က မၾကာမီ ျမန္မာ ျပည္ေရာက္လာကာ အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္။ ေျမေအာက္ ရထားလုပ္ရန္ ေလာေလာဆယ္ မလြယ္ကူ ေသးေသာ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ မုိးပ်ံရထား ( Sky Train ) အစီအစဥ္ လုပ္ႏိုင္ စရာ ရိွ ေၾကာင္းလည္း ေျပာၾကားသြားသည္။
သီလဝါ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ မၾကာမီ အေကာင္အထည္ ေပၚ လာမည္ ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏီွး ျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ရရိွလာေတာ့မည္ ျဖစ္ရာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပြင့္လင္း လာၿပီး လူသန္းႏွင့္ ခ်ီ၍ အလုပ္မ်ား ရလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သီလဝါ အထူး စီးပြားေရး ဇုန္တြင္ ဂ်ပန္ႏွင့္ ေတာင္ကိုရီးယား ႏိုင္ငံ စသည္ တို႔ကလည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မႈမ်ား သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ ေရးထိုး ရန္ စီစဥ္ထားၿပီး ျဖစ္၍ မၾကာမီ အေကာင္အထည္ ေပၚလာေတာ့ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စက္မႈဝန္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးစိုးသိမ္း က ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
 
 
+21 #31 aungkyawmyint 2011-12-22 10:37
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ လက္ရိွ အေျခ အေနတြင္ပင္ လူဦးေရက ထူထပ္ မ်ားျပားေနသကဲ့သို႔ လမ္းမ်ားကလည္း မေကာင္း။ ဤအတုိင္း ေရရွည္ပစ္ ထားလွ်င္ ၾကာရွည္၌ အခက္အခဲမ်ား ေတြ႕ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္မ်ား ႏွင့္ တုိင္ပင္ ညိႇႏိႈင္းကာ လမ္းမ်ား ေကာင္းေစ ရန္ ျပဳျပင္ျခင္း၊ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ညပ္ မႈမ်ားကို ေျဖရွင္းျခင္း၊ ေရႏွင့္ မိလႅာစနစ္ ညံ့ဖ်င္းခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ လွည္း တန္း မီးပိြဳင့္၊ တာေမြ မီးပိြဳင့္ စသည္တုိ႔၌ ႐ုံးတက္႐ုံးဆင္း ခ်ိန္မ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ကာ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား အတြက္ မလိုအပ္ဘဲ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာ မႈမ်ား ျဖစ္ေစသည္ ကို ေျဖရွင္းသည့္ အေနျဖင့္ ထိုေနရာမ်ားတြင္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား Flyover မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ရန္ အေရးတႀကီး စီစဥ္ေနၿပီဟု ဆို၏။ တစ္ေန႔ လုပ္မွ တစ္ေန႔ စားၾကရေသာ ဆင္ေျခဖံုးေန လုပ္သားျပည္သူ အမ်ားစု အေနျဖင့္ ဘတ္စ္ကား စီးရတာၾကာ၊ မီးပိြဳင့္ေစာင့္ရတာ ၾကာသျဖင့္ စိတ္ပင္ပန္း၊ လူပင္ ပန္း ျဖစ္ၾကရသည္။ ကိုယ္ပိုင္ကား စီးႏိုင္ သူတုိ႔ အေနျဖင့္ ဒီလမ္းပိတ္လွ်င္ ဟိုလမ္းက လွည့္ပတ္သြားလို႔ ရေသာ္လည္း ဘတ္စ္ကားစီးသူ ျပည္သူ တုိ႔အေနျဖင့္ မူ ေရြးခ်ယ္စရာ လမ္းမရိွသျဖင့္ အခက္အခဲမ်ား၊ စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္မ်ား ျဖစ္ၾကရေၾကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ မိသားစုမ်ား ဆိုလွ်င္ အလုပ္ခြင္မွ ဖခင္၊ မိခင္ျပန္လာမွ ဆန္ဝယ္ၿပီး မိသားစု စားေသာက္ရသည့္ အေျခအေန မ်ားရိွေၾကာင္း၊ ထိုသုိ႔ေသာ လူတန္းစား အတြက္ ခရီး သြားလာရ အေႏွာင့္အယွက္၊ အတားအဆီး မျဖစ္ေစေရး အထိ ပင္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးက စဥ္းစားေပးထားပါ ေၾကာင္းျမန္မာ့စက္မႈ၀န္ႀကီး ေျပာၾကားသည္။
လွည္းတန္း၊ တာေမြ၊ ေရႊဂုံ တုိင္၊ ဘုရင့္ေနာင္ စသည့္ လမ္းဆံု မ်ားတြင္ ခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ားကို ေလးလ အတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္ ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ ပါရမီ ခံုးေက်ာ္ တံတားၿပီးလွ်င္ ရထားေစာင့္၍ ကားအသြားအလာ ေႏွာင့္ေႏွးျခင္းမွ ကင္းမည္။ ထို႔အျပင္ အေရးတႀကီး လူနာမ်ား ေဆး႐ုံအမီ ေရာက္ေရး မွအစ မီးေဘးကိစၥ မ်ားတြင္ အေျပးအလႊား ဝင္ထြက္ သြားလာေရးတုိ႔တြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈမွ ကင္းေဝးမည့္ အက်ဳိးမ်ားကို ခံစားၾကရမည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ခံုးေက်ာ္တံတား မ်ား ေဆာက္လုပ္ျခင္း သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး၏ ျပင္းျပေသာ ေစတနာကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ျခင္း ပင္ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး အဖဲြ႕ အေနျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရိွ လမ္းမ်ားကို ယခု ျပင္ဆင္ေနသည္။ ယခင္ ကကဲ့သို႔ ေန႔အခါ ယာဥ္သြား ယာဥ္လာမ်ား ခ်ိန္မျပင္ဘဲ ယခု ယာဥ္ေၾကာ ရွင္းလင္းခ်ိန္ ညပုိင္းတြင္သာ ျပင္ဆင္ေန သည္ဟုလည္း သိရ၏။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကုိ စင္ကာပူကဲ့သို႔ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မည္ဟူသည္မွာ အိပ္မက္ တစ္ခုျဖစ္သည္ဟု ေျပာလွ်င္ ရေကာင္းရမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအိပ္မက္ကို ႀကိဳးစား ၿပီး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ သႏၷိ႒ာန္ခ်ထား ေၾကာင္းလည္း ေျပာၾကား၏။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေရႏွင့္ မိလႅာ စနစ္၊ ေသာက္ေရ သံုးေရ ျဖန္႔ျဖဴးေရး စနစ္မ်ားလည္း အားနည္းေနရာ UNDP ကဲ့သုိ႔ေသာ ကုလ သမဂၢ အဖဲြ႕အစည္း မ်ားကလည္း ထို စနစ္ မ်ားကို ျပဳျပင္ရာတြင္ အကူအညီ ေပးမည္ဟု ဆိုသည္။ ႏိုင္ငံတကာမွ အကူအညီမ်ား မရမီ စပ္ၾကားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အေနျဖင့္ တတ္ႏိုင္သမွ် ဝိုင္းဝန္း ေဆာင္ရြက္ မည္။ မီးေလာင္ေနတာကုိ ထိုင္ မၾကည့္ႏိုင္ဘူး၊ တတ္ႏုိင္ သမွ်ေတာ့ ဝိုင္းၿငိႇမ္းရမည့္ ပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္မည္ဆုိ၏။
 
 
+77 #30 Rain 2011-12-22 10:09
ဒီလို သတင္းစာရႇင္းလင္းပြဲေတြ မဖိတ္တာမ်ဳိးကအစ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေပၚ မျမင္ႏုိင္တဲ့ ဖိအားေတြေပးတာ မသင့္ေတာ္ဘူးလို႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမင္တယ္

Eleven ေရ မွန္တာေတြေျပာလို ့ ရြာအျပင္ထုတ္ခံထိတယ္လို ့
သေဘာထားလိုက္ပါ...
ကၽြန္ေတာ္တို ့ေတြ ရြာအျပင္ကေန (အမွန္ေတြကို)ေအာ္ႏိုင္သေလာက္ ဆက္ေအာ္ၾကတာေပါ့...
 
 
+7 #29 Oevil 2011-12-22 09:30
I think Minister or the Developer understand what is BOT.

BOT is more than Built Operate Transfer. Not that simple. It can be different according to the nature of the project or the way they contract. BOT also does not simply means ေဆာက္ၿပီး ေငြျပန္ေကာက္တာ.

There can be varieties of concession agreements btw state and developer or contractors or any other parties.

[quote name="koygnmm"]BOT စနစ္ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာေကာ အဲ၀န္ၾကီးဆိုတဲ့လူေတြက ေသခၽာနားလည္ရဲ႕လားမွမသိတာ။
 
 
+55 #28 koygnmm 2011-12-22 09:07
BOT စနစ္ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာေကာ အဲ၀န္ၾကီးဆိုတဲ့လူေတြက ေသခၽာနားလည္ရဲ႕လားမွမသိတာ။ ကၽေနာ္တို႕ႏိုင္ငံမွာ အၾကီးအကဲဆိုသူေတြေတာ္ေတာ္မၽားမၽားက ဦးေႏွာက္မရွိပဲ မိုးကၽေရႊကိုယ္ေတြလို ေဘာင္းဘီခၽႊတ္ျပီးေရာက္လာတဲ့လူေတြကမၽားေတာ့ သိပ္ျပီးဗဟုသုတနဲ႔ နားလည္တတ္ကၽႊမ္းမူမရွိဘူးဆိုတာ ကေလးကိုေမးေတာင္သိေနတဲ့ေခတ္ကိုနားလည္ေပးလိုက္ပါ။ ေနာက္ျပီးကၽေနာ္တို႕ အစိုးရအသစ္ၾကီးကလဲ အမၽားေျပာသလိုအမၽိဳးမၽိဳးမေျပာတတ္ပါဘူး ခုတမၽိဳး ေတာ္ၾကာတမၽိဳး ၂မၽိဳးေလးပဲေျပာတတ္တာ။ အလဲဗင္းကို မဖိတ္တာကလဲ ေတာ္ၾကာ အလဲဗင္းက သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ အတိအကၽေတြေျပာျပီးေမးရင္ မေျဖတတ္ရင္ အရွက္ကြဲမယ္ေလ။ အစိုးရအသစ္ကို ကၽေနာ္တို႕လဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ ဘာမၽားထူးျခားလာမလဲလို႕ ခုထိေတာ့ သတင္းေတြဖတ္လိုက္ရင္ အားေဆးေသာက္လိုက္ရသလို ခုပဲ ျပည္သူေတြက လြတ္လပ္ျပီး တန္းတူအခြင့္အေရးရမလို တကယ္တမ္းကၽေတာ့ ထူးမျခားနားဇာတ္ထုတ္ေတြခၽည့္ပဲ။ ေငြေၾကးကိစၥဆိုလဲ ခုထိဘာလုပ္ျပႏိုင္လဲ တိုင္းျပည္စီးပြားေရးတိုးတတ္ဖို႕အတြက္ လမ္းဖြင့္တယ္သာေျပာတယ္ အရင္လိုအခြင့္ထူးခံလူတန္းစားနဲ႔ ကပ္ဖားရပ္ဖား သမားေတြပဲလုပ္ပိုင္ခြင့္ရတုန္း။ လွ်ပ္စစ္မီးေတာင္မွန္ေအာင္ေပးႏိုင္ဖို႕ ဘာမွမလုပ္ေပးႏိုင္ေသးဘူး မီတာခတတ္ဖို႕ေျပာေနတယ္။ ပန္းထိမ္ ေတာင္မတတ္ေသးဘူး ေရႊခိုးဖို႕အတြက္ အိတ္ျပင္သလိုျဖစ္မေနဘူးလား ဂြတ္ဂါးဗားမန္႔ၾကီးေရ။ အိမ္တအိမ္မွာ ေခါင္မိုးမကလဲမလုံ ေအာက္ေျခေဖာင္ေဒးရွင္း ကလဲ မေကာင္းပဲ အိမ္ကိုအျပင္ပန္း အျမင္ေကာင္းေအာင္ေလာက္ ေဆးသုတ္ေနလဲ အလကားပဲ။ ျပင္စရာရွိရင္ျပင္ျပီး ရွင္းစရာရွိရင္ရွင္းထုတ္ျပစ္ပါ။ လူၾကီးျဖစ္ရင္ စားဖို႕၀ါးဖို႕ျပင္မယ့္အစား တိုင္းျပည္ေကာင္းစားေအာင္တိုးတတ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကပါဦး။
 
 
+57 #27 Khaing Thu Swe 2011-12-22 08:29
Quote:
ေခါင္းတြဲကသာ ဆြဲေနတာ ေနာက္ကတြဲဆိုင္းေတြ ဘရိတ္ျငိေနတာကိုျပင္ရင္ျပင္ မျပင္ရင္ ေရာက္တဲ့ဘူတာမွာျဖဳတ္ခဲ့မွ ဒီရထားလဲ အရွိန္မွန္မွန္နဲ့ လိုရာပန္းတိုင္ကို ဆက္သြားနိဳင္မွာပါ။


သိပ္ကိုမွန္ပါတယ္.. အကယ္၍မ်ား ျဖဳတ္ခ်သင့္တာေတြ ရွိေနရင္ေတာ့ ဘယ္သူ႔နဲ႔ဆက္ႏြယ္ေနလို႔ဆိုတာေတြ ထည့္မစဥ္းစားသင့္ပါဘူး။

No comments:

Post a Comment